Instagrambilder.

Bilderna från Miami Beach.

Day 11 - Miami Beach and Key West.

Vi åkte från Orlando vid 8 imorse och sedan sov jag de tre timmarna som de tog att köra till Miami. Väl framme la vi oss direkt på stranden, avnjöt några timmar i solen och bättrade på brännan. Innan vi rullade vidare käkade vi lunch på en mysig uteservering på Ocean Drive och åkte en egen liten sightseeing genom staden. Det är nästan så att man måste se själv för att förstå hur det är överallt, går inte o förklara med varken ord eller bilder. Så jävla fint bara.

Kvällens sista stopp var Key West som även är sista stoppet på roadtripen, stannar här över natten och imorgon far vi tillbaka till Miami igen för att flyga hem därifrån. Checkade in på hotellet ungefär klockan 7, gjorde oss i ordning och åkte in till den lilla staden. Kollade på solnedgången som tyvärr inte var så mycket att se, istället gick vi en sväng längs shopping-gatan som verklige förvånade med allt som fanns. Bokade bord på en resturang för att äta en sen middag innan vi åkte tillbaka till hotellet, spelade kort ute på balkongen och nu verkar det vara dags o sova. Imorgon är det näst sista dagen, så tråkigt men ändå skönt.

Day 12 - Key West and Miami.

Imorse låg vi vid poolen redan vid 9 för att hinna sola någon timme innan vi skulle börja åka tillbaka till Miami igen. Stannade halvvägs i Key Largo där vi åkte ut med en båt för att snorkla vilket inte riktigt är min grej, simmade iallfall runt där bland alla coola fiskar ett tag innan jag gav upp och solade på båten istället. Våran sista kväll här har vi spenderat på hotellet i Miami - beställde hit kinamat, spelade kort och nattbadade i poolen.

Imorgon åker vi hem, allting har gått så fort och jag har haft det så bra samtidigt som jag längtar hem väldigt mycket. Ska bli skönt att få sova i sin egen säng, äta svensk mat och äntligen få spendera flera timmar i stallet. Innan allt det där ska jag återigen överleva 24 timmars resande vilket inte känns lika taggat. BLÄ

Day 10 - Blizzard Beach.

Då var Blizzard Beach avklarat. Vi har åkt sjuka rutschkanor, skrapat ihop några fler timmar i solen och badat i mängder. Efter 8 timmar där så var vi ganska nöjd, packade in i bilen igen för köra några mil till. Provade ännu ett matställe på vägen hit och nu har vi äntligen landat på hotellrummet. Imorgon fortsätter vi mot Miami som är näst sista stoppet på våran roadtrip.

Pics from SeaWorld.

Day 9 - SeaWorld.

När de andra kom tillbaka vid elva klev jag upp för att börja dagen på bästa sätt med brunch på Taco Bell. Därefter fick vi ett oplanerat stopp på grund av soppatork påväg till SeaWorld, blev någon timmes väntan men jag kan iallafall vara nöjd med att jag kan checka av "sola på motorhuven på en highway" från min to-do list.

När vi väl var inne i parken lyckades vi tappa bort varandra fler än en gång men däremellan har vi sett alla möjliga olika djur, varit en halvmeter ifrån en haj och klappat en rocka. Sett shower med både delfiner och späckhuggare vilket var helt magiskt, hunnit med lite karuseller och en god middag. Nu är klockan snart tolv här, ska bara se ett avsnitt oth och sedan sova. Imorgon väntar Blizzard Beach - världens mest kända vattenpark.

Pics from Charleston.

Day 8 - St Augustine and Orlando.

Blev en tidig morgon när vi redan satt i bilen redan halv åtta redo för att fortsätta söderut. Stannade i St Augustine för några timmars strandhäng innan vi åkte vidare igen. Efter att ha sett ett x antal strandhus, käkat tacos efter vägen och lyssnat igenom hela listan på spotify landade vi i Orlando där vi nu ska bo två nätter för ovanlighetenskull.

När vi hade hittat ett hotell gjorde vi oss iordning för en sväng in till staden och Downtown Disney som är en av Disneyworlds fyra parker. Kollade in galna resturanger, affärer och shower. Njöt mest bara av livet och såg en omänskligt bra kille som spelade gitarr. Imorgon ska de andra börja dagen med ett museum som inte kändes speciellt lockande, istället tänkte jag ta en efterlängtad sovmorgon och ladda upp inför Seaworld.

Det här med hemlängtan.

Trots att jag har de hur bra som helst här kan jag inte låta bli att längta hem lite. Har aldrig varit ifrån Zion såhär länge och jag hade ridabstinens redan första dagen. Dessutom har jag mina fina vänner hemma som jag saknar lite extra, trodde aldrig att det skulle vara såhär jobbigt att vara borta ifrån dom. Har iallafall mycket att se framemot när jag kommer hem, åh va ja längtar.♥

Day 7 - Myrtle Beach and Charleston

Börjar bli van hotell-livet, med olika rum varenda natt och hotellfrukost varje morgon. Trivs ändå hyfsat bra och med min knasiga familj som sällskap så funkar det mesta. Hur som helst har den här dagen sett ut som de senaste dagarna, med några timmar i bilen och några timmar på stranden. Har badat med kläder idag för att inte bränna sönder huden ännu mer, hade väldigt kul ändå och njöt av att vattnet var varmare än tidigare ställen.

På kvällen anlände vi till Charleston vilket har varit den finaste staden hittils - promenade längs stranden och åt middag på en fin resturang. Avslutade med glass innan vi satte oss i bilen för att köra en timme till innan vi kraschade på ännu ett hotell. Ligger äntligen nerbäddad i sängen och tänkte inte göra så mycket mer än att se One tree hill.♥

Underhållningen på topp.

6 saker om dig själv:

Jag har ett sjukt humör, guldmedalj till den som orkar med det.
Jag måste alltid kolla på något innan jag somnar.
Jag har prestationsångest när det gäller det mesta.
Jag hatar när folk kollar på mig när jag äter.
Jag gråter aldrig inför folk, det har typ aldrig hänt.
Jag hatar självupptagna människor.

5 saker du vill göra innan du dör:

Tatuera mig.
Starta eget företag.
Bli världens bästa mamma.
Bo utomlands minst ett år.
Bli ekonomiskt oberoende.

4 sätt att vinna ditt hjärta på:

Kämpa för att ta sig innanför skalet.
Vara lång, manlig och ha snygga händer.
Skratta med mig när jag är glad, och trösta mig när jag är ledsen.
Förstå sig på mig och vara sig själv.

3 saker du aldrig skulle vilja göra:

Ta droger.
Förlora min mamma.
Misslyckas i skolan.

2 gamla favoritlåtar:

Hold tight - Chris Decay
Freedom - Akon

1 sak folk inte visste om dig:

Jag trivs jävligt bra som singel, även om jag fortfarande vill ha honom.

Day 6 - Virginia Beach

Efter ett 30 minuters träningspass på morgonen fortsatte vi våran roadtrip, åkte över en 2 mils lång bro innan vi landade på Virginia Beach vid elva någongång. 4 timmar senare, en pizzadejt på stranden och lite för mycket sol åkte vi vidare igen. Käkade en sen middag på Taco Bell innan vi checkade in på hotellet, ligger nyduschad i sängen och gråter av smärta. (nästan iallafall) Har bränt mig på varenda liten kroppsdel och har tagit priset för årets bränna.

Day 4 and 5 - New York, Washington, Ocean City.

Blev inte så mycket cykling för mig, la mig istället i Central Park med en bok i några timmar och lyssnade på musik. Åt sedan lunch på "gossipgirltrappan"  innan vi började åka och 6 timmar senare var vi framme i Washington som var vårat första stopp. Där blev det middag på en fin resturang och en promenad genom staden. Körde några timmar till i mörkret och kraschade på första bästa hotell klockan 1 på natten.

Idag började vi med hotellfrukost innan vi packade ihop för att rulla vidare. Kom fram till Ocean City någon gång efter 2 där vi har spenderat resten av dagen, på kanske världens största strand. Stortrivdes iallafall vid havet med 30 graders värme, en jätte fin strandpromenad med massa affärer och ett nöjesfält mitt på stranden. Åh, livet alltså!!

Washington by night.

Pics from day 3, WTC and Circle Line.

New York, day 3.

Dagens första stopp gjorde vi i World Trade Center parken. Det enda som finns kvar av de två husen är grunderna som numera är vattenfall med alla de dödas namn inristat, väldigt fint. Med lite brist i tidsplaneringen blev de varmkorv till lunch innan vi skulle åka Circle Line, som är en båttur som går i Hudson River runt hela Manhattan. Efter att ha sett mer hus än vad jag trodde fanns och ett x-antal coola byggnader åkte vi limousin(!!!!) till en mataffär för att köpa med oss mat "hem".

Kvällen har spenderats i lägenheten, käkat middag,(på golvet eftersom matbord inte verkar vara någon självklarhet i den här staden), spelat kort och packat ihop alla saker. Imorgon ska vi cykla igenom Central Park innan vi ska påbörja våran roadtrip ner till Miami. Vi har 10 dagar kvar i Usa som vi alltså ska spendera på Östkusten, planen är att hyra bil och bo på hotellet efter vägen - de lär bli fett!!

Pics from Times Square.

Igår efter vi hade käkat en god middag på en mysig kvartetskrog tog vi en taxi till Times Square vilket har varit det mäktigaste hittils. Dum som jag är råkade jag ta bort mer än hälften av bilderna men det är helt omöjligt att få med känslan på bild hur som helst så det spelar egentligen ingen roll. Men om ni någongång i livet åker till New York så kan ni inte åka härifrån utan att uppleva det. Idag är våran sista heldag i New York innan vi åker söderut.

Pics from day 2.

New York, day 2.

Dag 2 avklarad.  Började dagen med att gå över Brooklyn Bridge som var 10 gånger större än vad jag trodde, stört mäktig och ca 2 km lång. Därefter gick vi förbi Empire State Building och sen har vi spenderat  resten av dagen inne på Macy´s vilket är världens största shoppingcenter. 3 timmar tog det att gå igenom alla 9 våningar och trots det så köpte jag faktiskt ingenting.

Efter att ha tappat bort oss lite i deras sjuka tunnelbanesystem är vi äntligen tillbaka i lägenheten. Klockan är 7 här och vi är hemma för duscha. Kvällens mission är att hitta någonstans att äta och sen ska vi gå förbi Times Square. Trots den sjuka värmen så stortrivs jag här, skulle dock inte säga nej till att vara med alla fina vänner i Åsele den här helgen, men det kan vänta till nästa år.

Pics from yesterday.

New York, day 1.

Efter 24 timmars resande, en mellanlandning och totalt 9 timmars flyg så landade vi i New York klockan 6 imorse, svensk tid. Tog en taxi till lägenheten som var bättre än alla förväntningar, fick mig några väl behövliga timmars sömn och vaknade utan jetlag. Idag har vi checkat av två saker på våran to-do list, Rockefeller Center och Central Park. Finns inga ord för att beskriva någonting av det så ska visa med bilder i ett annat inlägg. Förutom det så har vandrat genom 5th avenue, spenderat över en timme inne på en leksaksaffär och varit på Apple Store.

Efter att ha gått runt en heldag med 38 grader och stekande sol gick vi hem för en snabbdusch innan vi gick ut för att äta kinamat. Nu är klockan bara tio här men för att orka med morgondagen så ska vi sova, sleep tight♥

05:38

Kollar på bilder, ler för mig själv och tänker tillbaka. Lyssnar på låtar som påminner och kommer ihåg hur lycklig jag var. Är sjukligt tacksam och så otroligt jävla glad över allt fint jag fick dela med honom. Min första kärlek.

Stor förändring i livet, heheiue.

Fick finbesök av grabbsen på söndagskvällen, firade att jag hade överlevt jobbhelgen och somnade därefter lite för sent. Måndagen bestod inte av speciellt mycket vettigt, min rygg strejkade mer än någonsin vilket ledde till väldigt många timmar i sängen och några avsnitt oth. På kvällen pallrade jag mig iväg till Holmsund för att göra naglar hos min fina Johanna innan jag rullade hem för att somna igen.

Idag har jag hunnit med mycket. Motionerade Zion på morgonen för att sedan fara till vetrinären och kolla tänderna på honom. Direkt därifrån till frisören för att göra någonting åt mitt tråkiga hår vilket resulterade i en väldigt nöjd towe. Resten av kvällen har jag spenderat med mina två finaste vänner, bara suttit ute och snackat om livet. Skrattade en hel del har vi också gjort och innan jag for blev de en jävla massa hejdåkramar.

För er som inte visste...

Så drar jag till new york imorgon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vännäsdagarna 2013.

Har jobbat 6 av 7 dagar den här veckan och dragit in några välbehövliga tusenlappar så jag klagar inte. Även fast jag inte har hunnit med så mycket mer än jobb och att sova så har helgen varit jävligt rolig, träffat många saknade och käkat pizza med fyllon. Helgen avslutades med långbord och gomiddag med alla som jobbat, vill tacka gud för det här jobbet och för att livet är så jävla bra. Tack och hej.

10e Juli 2013.

Senderade några timmars kvalitétstid med en väldigt saknad Sofia ikväll efter jobbet. Köpte hem mat och pratade om livet ungefär. Hann med 40 minuter i solariumet också innan jag rullade hemåt för att fara ut o springa ännu en gång. Som alla andra kvällar tänkte jag avsluta med oth och imorgon ska jag jobba igen. Förövrigt så är det ju vännäsdagarna i helgen men eftersom jag lyckades få jobb på enda krogen i vännäs så ska jag ju självklart jobba, WIHOOO

Gårdagen.

Blev en bra kväll igår. Efter vetrinärbesöket som förövrigt gick väldigt bra rullade jag vidare in till stan för att fixa lite saker. Hann även med en snabbdejt med en fin grabb och en middagsdejt med mina favoritpojkar. När jag kom hem plågade jag mig igenom 6,5 kilometer i regnet innan jag avslutade med några avsnitt oth. Idag står det jobb på schemat, 12-19 och innan det ska jag göra klart stallet. Hörs ikväll eller någonting, pusss♥

9e Juli 2013.

Världens finaste.♥
Klarade mig igenom gårdagens jobb med hjälp av alvedon, sov större delen av gårkvällen och idag är jag hemma. Valde att säga ifrån mig kommunjobbet när jag ändå inte skulle hinna jobba där mer än en heldag, förlorar någon tusenlapp men det känns värt det med tanke på hur slut jag va efter helgen. Ligger alltså fortfarande i sängen på min enda lediga dag, ska snart pallra mig upp till stallet för att göra klart där och vaccinera Zion hos vetrinären.

Helgens resultat.

Här har ni filmen från helgens tävling.
Lördagensrunda blev mest en revansch ifrån övik där det gick allt annat än bra. Även fast han fjantade sig in i kombinationen skötte han sig riktigt bra och var med mig hela tiden. Fokuserade bara på att ha en bättre galopp vilket resulterade en felfri runda och även en femteplats.

På söndagen var det första lagomgången i division 2. Även här var det en 1 meters klass, hade bättre flyt i den här klassen och han hoppade så mycket bättre. Trots mina 4 fel lyckades vi vinna med laget och därefter rullade en lycklig towe hem med två rosetter och världens finaste häst.

Deal with it.

Lyckades överleva den jobbigaste och roligaste helgen på länge. Är helt jävla slut men samtidigt så jävla glad, min häst har verkligen varit bäst i helgen. Hemma nu efter att ha sovit två nätter hos Sandra, ska bädda ner mig med tusen täcken och njuta av min egen säng, se några avsnitt oth och prata med min fina vän. Till veckan ska jag hinna med två jobb vilket innebär minst 8 timmar om dagen, kommer vilja dö varenda morgon men oj så lycklig jag kommer va när lönen kommer.

Helveteshelgen.

Efter en trevlig dag på staden med moder och Pauline så umgicks jag me nå sköna grabbs på kvällen. Kom hem hyffsat tidigt ändå, for ut o sprang 8 kilometer sådär elva på kvällen och sedan blev det en nattdejt med bästa Sebbe. Uppe tidigt idag för att fara till stallet, motionera hästen och förbereda inför tävlingen. Börjar jobba klockan 2 och då väntar ett tio timmars pass. På lördag är det tävling, jobbar igen på kvällen och på söndag ska jag tävla igen. Som sagt, en helveteshelg väntar men kul ska det bli. WIHO

Sommarlovsdagar.

Hej igen, eller något. Förra veckan bodde jag hos Sandra mer eller mindre, helgen spenderades i Sundsvall på tävling och de senaste dagarna har jag helt enkelt inte haft tid att skriva. De få gånger jag har varit hemma har bara varit för att duscha, äta, packa om eller sova så ja, that´s why. Men har hunnit med en hel del, tänkte visa med bilder imorgon eller någonting om jag nu hinner. Har en helveteshelg framför mig med både tävling och jobb vilket innebär väldigt lite sömn, om jag överlever det lovar jag bättre uppdatering nästa vecka.