Resultatet från igår.

 Idag gjorde vi som sagt tävlingsdebuten för den här säsongen. Hoppade bara en 1-metersklass som slutade på 8 fel. Han var ungefär lika taggad som på träningen vilket resulterar i för lite ridning ifrån min sida. Han gick på långa galoppsprång igenom i princip hela banan men bortsett ifrån det så var han ganska fin på hinder. Hur som helst så blev jag som vanligt illamående i omhoppningen, tappade fokus och visade honom inte hindret ordentligt så han sprang på sidan. Sista rivningen är jag bara arg på mig själv för, red inte på linjen och hjälpte honom ingenting alls när det blev för trångt. Men i helhet är jag ändå hyfsat nöjd för att vara första tävlingen, även fast reultatet inte blev det bästa så känns det iallfall skönt att vara igång och att jag har världens bästa häst är det ingen tvekan om.

Kommentarer
» Jessica - Hästar och träning!

Så fina ni är! :)
Har du köpt honom nu? :)

2014-02-26 // 20:50:10
URL: http://jbromaningman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback