Helgens resultat.

Första klassen (95 cm) var han som vanligt väldigt pigg och okoncentrerad på framhoppningen, men vi fick ändå några bra språng så det kändes helt okej. Var dock ovanligt nervös men väl inne på banan så hade vi väldigt bra flyt. Hamnade just utanför placering vilket var väldigt surt men det var vittils våran bästa runda så jag är sjukt nöjd över det. 
 
Andra klassen (1 m) så var han mer avslappnad, fick inte riktigt till någon bra galopp på framridningen och framhoppningen kändes inte heller nå vidare bra. Efter några peppande ord från Sandra gick  vi in på banan, fick inte riktigt lika bra flyt som förra klassen men blev dock mycket bättre till omhoppningen där vi fick otroligt bra tid och gick upp i ledningen. Efter 38 startande så plockade vi hem en vinst så jag kan inte vara annat än glad!
 
Tredje klassen, andra dagen. (1 m) Både jag och Zion hade ganska slut på energi men ute på banan blev han tokig och blev rädd för allting innan vi ens hade fått startsignal. När vi sedan red mot tvåan tappade han fokus när hästen utanför hoppade till, jag red inte tillräckligt och hindret kom lite plötsligt så där fick vi ett stopp. Duktig som han är hoppade han hindret stillaståendes och resten av banan skötte han sig jätte bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback