Tävlingsdebut.

Är helt sjukt nöjd över dagen, över Zion och över mig själv! Hade absolut inga förväntningar överhuvudtaget eftersom jag vet hur han kan vara men redan på framhoppningen skötte han sig super bra och satte alla språng helt klockrent. Var ovanligt avslappnad, fokuserade ordentligt och lyssnade på mig.
-
Första klassen - 80 cm. Det finns så mycke som kan bli bättre men målet var att ta sig runt och de gjorde vi över förväntan. Han blev mer spänd inne på banan och var ganska stark men fokuserade samtidigt på mig vilket ledde till en felfri runda. 
 
Andra klassen - 90 cm. Han var inte lika klockren på framhoppningen som förra klassen, men verkligen inte katastrof och hade en bra känsla när jag gick in på banan. Han var mer avspänd till den här klassen men fortfarande lite stirrig och stark vilket gjorde att jag inte riktigt orkade hålla ihop honom hela vägen så det blev ett pet på 5an. Men som sagt, jag är jätte nöjd och det är trots allt våran första "tävling". 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback