Tävlingshelg i Umeå.

Nu är ännu en tävlingshelg avklarad med tidiga morgonar och sena kvällar. Jag har levt på kebabtallrik, godis och alvedon ungefär så det har väl kanske inte varit den mest hälsosamma helgen. Hästen har skött sig bra iallfall, det var både hans och min första nationella tävling så hade inte alls höga krav. Fredagens resultat var dock verkligen inte bra, red inte överhuvudtaget och hade absolut ingen känsla vilket gjorde att vi hamnade på 21 fel. 
 
Lördagen var väldigt mycket bättre, hade bra flyt och red ordentligt. Mot slutet red jag av honom på en dålig väg vilket gjorde att jag tog med mig hinderstödet med foten, han petade också sista i kombinationen men som sagt, mycket bättre än fredagen. Är trots allt nöjd med helgen, det har inte varit några katastrofer och båda klasserna var egentligen bara tänkt som träning, mer erfarenhet och en utmaning. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback