Resultaten från Augustitävlingen.

Kom på nu en månad senare att jag fortfarande inte har bloggat om Augustitävlingen, även fast jag kanske inte har så många hästintresserade läsare så gör jag det ju egentligen bara för min egen skull. 
 
Första klassen på fredagen hoppade jag 1 m där allt fokus var att få en bra känsla och det hade vi verkligen. Vi fick en rivning på andra hindret på grund av ett missförstånd men resten var hur bra som helst, hade ett super bra flyt genom hela banan vilket gjorde att vi bestämde att vi skkulle debutera 1.10 dagen efter. Har dock ingen film från den klassen.
 
 
Andra klassen på lördagen var alltså våran debut i 1.10 och även lagklassen för sista lagomgången i div 2. De 5 första hindrena flöt på bra och zion hoppade som aldrig förr men efter det tog nervositeten över vilket resulterade i att jag glömde banan. Att jag spyr när jag tävlar är väl ingen hemlighet längre(haha), det händer långt ifrån varje gång och oftast brukar jag hinna igenom hela banan men den här gången var det redan efter 7e hindret därav uteslutningen. 
 
 
Tredje klassen på söndagen var 1.05 vilket blev en riktigt revansch från dagen innan, även fast zion skötte sig hur bra som helst på debuten och vi hade 0 fel på hinder så var jag arg på mig själv. Efter en klockren runda med framåtläge på varenda hinder slutade de med en tredjeplacering och glädjetårar. 

Kommentarer
» Anna

Hejsan!
Kan låta lite knäppt men jag har precis börjat röka och beöver tips på billiga cigg, alltså jag har inte råd med DYRA cigg.
Kram!

2013-09-29 // 09:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback