Sista tävlingen för säsongen.

Första klassen, 1 m: Zion var mest stark på framhoppningen, fick inte riktigt ihop honom heller och han var likadan inne på banan. Försökte mest bara göra det bästa utav situationen, han var inte riktigt var igång till första hindret men efter det klarade vi det ändå på hyfsat bra. Vi kämpade oss igenom hela banan felfritt vilket resulterade i en 2a placering, skulle inte kunna haft en bättre häst alltså.
 
 
Andra klassen, 110 cm: Inför den här klassen hade jag en mycket bättre känsla, zion var med mig vilket även visade sig inne på banan. Hade super bra flyt igenom hela grunden och när vi väl kom till omhoppning var jag inte riktigt med eftersom jag inte hade räknat med att vara felfri. Blev lite taskiga språng men jag har verkligen en häst som ställer upp i alla lägen, slutade med 4 fel vilket var helt mitt fel och är ändå hur nöjd som helst. 
 
Det här blev sista tävlingen för den här säsongen, nu är det bara en två-dagars hoppträning kvar om två veckor sen väntar vetrinärbesök för båda hästarna innan de får vintervila. Från att knappt komma runt 90 cm har vi nu klättra oss upp till 110 cm, har finaste hästen på denna planet och jag är så lycklig som har honom. Bäst i hela jävla världen är han, min fina prins!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback